12 Şubat 2012 Pazar

Söz Hazırlıklarından bir örnek:)



SÖZ MENDİLİ 
     İnsan hayatında ki en yoğun zamanlardan biri olsa gerek düğün hazırlıkları. Yaşamadan anlamak zor tabi :) Kız istemek, oğlan tarafını beklemek,kahveler,söz mendili , nişan bohçası,çiçek,çikolata , nişan,düğün , çeyiz böyle uzayıp giden uzun bir hazırlık dönemi oluyor  bu süreçte hem çok keyifli hem de stresli olur bu zamanlarda insanlar. Biz de dün akşam böyle güzel bir başlangıca şahit olduk . Çok keyifli ve çok heyecanlıydı. Biz kız tarafındaydık .Tüm hazırlıkları tamamlayıp erkek tarafını beklemek çok heyecanlıydı. Ben 2 sene önce bu heyecanı atlatmıştım ama eşimin kuzenini verirken yine aynı heyecanı yaşamış oldum:) belki düğün hazırlığında olan arkadaşlara fikir vermesi için paylaşmak istedim. Bursa dada  adetler var tabi mesela bursa da kız tarafı erkek tarafına söz mendili verirmiş. Gümüş tepsiye yada benzeri bir şekerliğe oyalı üzerine baş harfler işletilmiş mendil konulur kız istemenin olduğu akşam giderken oğlan tarafına verilir. Biz de size söz verdik anlamına gelir. Daha sonra o tepsi kıza geri gelir ve evinde kullanılır. Oğlan tarafına bayanlara havlu yada baş örtüsü, erkeklere kıravat  yada çorap hediye olarak verilir. Biz kadife keseler hazırladık içlerine dantelli havlu koyduk erkeklere de çorap dağıttık.




hediye havlu keselerimiz



Erkeklere verdiğimiz hediye

Kahvesiz olmaz tabi:)))

Sonrasında çay ve tatlı tuzlu ikramımız ..


Bende poz vermeyi unutmadım:)

Çiçek ve çikolatalar






Pin It!

41 yorum :

Hobby Dünyası dedi ki...

Allah tamamına erdirsin.Yalnız Türk kahvesi tiryakisi olarak kahve fincanı hastasıyımdır...Fincanlara bayıldım...Zarflı olanlar kadar diğeri de çok güzel görünüyor...Valla kese mese gözüm bir şey görmüyor...Gidip bi kahve yapim...

Banuca dedi ki...

Ne güzel süregelen adetleri devam ettirmek :)
Allah tamamına erdirsin....

Nalan Ünal dedi ki...

Söz mendili adetini daha önce duymamıştım, ilginç ve anlamlı geldi bana. Allah tamamına erdirir inşallah. Mutluluklar diliyorum onlara.

Venuste Hayat dedi ki...

Hersey nasilsa zerafetle hazirlanmis, Allah tamamina erdirsin :)

tubitos dedi ki...

herşey çoook güzel olmuş bayıldım.. tebrik ederim allah tamamına erdirsin..

zeynep dedi ki...

Eski adetleri , gelenekleri devam ettirmek çok güzel .
Havlu keseleri çok şık , kahve sunumu çok zevkli , mutlu bir ömür sürmelerini diliyorum , sevgiler.

lulu's life dedi ki...

gorseller cok hos.. eskiden pek hosuma gitmezdi bu tip adetler ama insanin zevkleri de zaman icinde degisiyor.. Gercekten cok tatli heyecanlar.. Fincanlar ve kucuk keselere de bayildim.. Harfli olanlara ozellikle bayildim canim :))

OYA dedi ki...

herşey çok güzel olmuş..tebrik ediyorum...

SMİLENA dedi ki...

ne güzel kareler.allah tamamını erdirsin....

özge bayrak dedi ki...

öz kahve fincanlarına bayıldım, ben de isterim ben de isterim :)
allah mutluluklar versin inşallah, beraber sağlıkla, huzurla yaşlansınlar.
herşey pek ince elenip sık dokunmuş herzamanki gibi özel ve güzel, meryem hanım ve sen işin içinde olunca tabii :)
sen de çok güzel görünüyorsun öz'cüm. öperim.

kitana dedi ki...

Bazı adetler kabak tadı verse de ben de bu tür olanların(söz mendili, kahve, kız isteme, çikolata :) gbi) sürdürülmesinden yana olanlardanım. Bursa'da biraz ince adetler de var galiba, yeni yeni öğreniyorum. Hayırlı olsun, Allah tamamına erdirsin..

sonsuz dekorasyon dedi ki...

:)) teşekkür ederim hobby dünyası türk kahvesini hepimiz seviyoruz galiba:))

sonsuz dekorasyon dedi ki...

güzel temennilerin için teşekkürler banu abla evet gelenekleri uygulamak güzel oluyor

sonsuz dekorasyon dedi ki...

Açıkçası izmirli olarak bende bilmiyordum. Ama güzel bir adet keyifli bir hediye erkek tarafına giderken vermek güzeldi. onlarda gazianteplilerdi ve bilmiyorlardı:))

sonsuz dekorasyon dedi ki...

teşekkürler venuste hayat inşallah

sonsuz dekorasyon dedi ki...

tubitos teşekkür ederim kayınvalidem de çok meraklıdır bu tarz şeylere çok keyifli oldu:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

inşallah temennnimiz tüm evlenecek çiftler için böyle cnm beğenmene sevindim teşekkür ederim

sonsuz dekorasyon dedi ki...

lulucum valla bende öyle düşünürdüm ama hoşuma gidiyor benimde şimdi keyifli hazırlık aşamaları:))

her gün yeni birşeyler cıkıyor.

sonsuz dekorasyon dedi ki...

oyacım teşekkür ederim:))

sonsuz dekorasyon dedi ki...

sağol cnm teşekkür ederiz bu başlangıç tabi :))

Elifinelizi dedi ki...

hepsi birbirinden şık olmuş.
ne heyecanlı anlardır ama değilmi
şimdiden mutluluklar diliyorum .
Bursalılarında adetleri hiç bitmez

PrettyWeird dedi ki...

Herşey çok hoş görünüyor :)

Saadet dedi ki...

ben adetlerin yaşatılmasını çok seviyorum.. Hele bu kadar batı adetlerini yerine getiriyorken..Herşey çok keyifli görünüyor..

Benim söz- nişan postuma da göz atabilirsin:)


sevgiler,
www.saadetiblog.com

çiço dedi ki...

kadife keselere bayıldım ellerinize sağlık
bizde kız tarafıyız ve cumartesi akşamı aynı telaş bizdede var
zor yorucu ama güzel şeyler :))
Allah bu yola giren herkese yardım etsin

Norzie hany dedi ki...

nice blog.

visit & follow here.

aynur duguk dedi ki...

havlu keselerini ve fincanları çok beğendim cnm bu arada sen çok şık görünüyorsun:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

teşekkür ederim cnm keyifli işler meraklıda olunca...:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

teşekkürler cnm evet bursa bu konuda oldukça meraklı adetler fazlasıyla uygulanıyor burda bir izmirli olarak bende öğreniyorum:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

elifcim sağol sende bursadasın bilirsin hepsini:))

sonsuz dekorasyon dedi ki...

teşekkür ederim cnm beğenmene sevindim:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

hoşgeldin cnm bende seviyorum güzel adetler insanı mutlu ediyor. heyecanlı işler bunlar:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

allah kolaylık versin cnm umarım güzel geçmiştir..

sonsuz dekorasyon dedi ki...

çok sağol cnm hoşgeldin bu arada:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

thanks:)

mehtap dedi ki...

ne mutlu ,allah tamamına erdirsin,umarım bizlerde çocuklarımızın böyle güzel günleri için hazırlıklar yaparız..

sonsuz dekorasyon dedi ki...

inşallah cnm çok keyifli işler allah sağlıklı ,huzurlu, mutlu bir ömür versin hepsi olur...

GÜZİN dedi ki...

tebrikler çiftimize Allah tamamına erdirsin, tüm detaylar harika, iyiki bloguma geldinde bu güzel blogu kesfettim bende:)

Mutlu Davet dedi ki...

selamlar, öncelikle bu cici siteyi yeni farkettiğime gerçekten üzüldüm. acayip beğendim siteni inşallah başarılarının devamı da gelir. söz mendilleri, söz, kız isteme kareleri bana güzel bir kaynak olcak çünkü yakında benim de sözüm gerçekleşcek:) umarım ben de fotolarımı ve kendi adetlerimizi blogumda sizle paylaşırım.

prettyinpinkbride.blogspot.com

dönek güvercin dedi ki...


söz nişan saçmodelleri nasıl yapılır oldumu şimdi oldumu ya

Adsız dedi ki...

siteniz çok güzel rica etsem kahve setini nereden aldığınızı söyler misiniz çok ama çok beğendim

Adsız dedi ki...

kadife keseler bir harika nerden temin edebiliriz :)